Tuesday, March 8, 2011

Lägenhetsjakt

Idag har jag varit och kollat på två lägenheter. Den ena i Venice och den andra i Santa Monica. Här har de ofta öppet hus när man ska kolla på lägenheten, så den står upplåst och tom ca 8 timmar om dagen. Jag hittade en annons och såg att lägenheten i Santa Monica skulle vara öppen en halvtimme till och den låg tio gator ner. Tio lååånga gator alltså, och sen ett par kvarter bort åt andra hållet. Så jag fick småspringa sista biten, men jag kom fram ett par minuter innan klockan slog 3. Till slut hittade jag huset som lägenheten låg i. En av lägenhetsdörrarna stod på glänt. Försiktigt smög jag in, knäppte av kort med kameran i alla rum och kikade in i garderoberna. Väntade mig närsomhelst att ytterdörren skulle smällas igen bakom mig och att någon skulle knuffa in mig i en av de mörka garderoberna. Jag kanske har sett för många filmer, men det känns läskigt att smyga runt i en helt tom lägenhet som stått öppen i flera timmar redan. Sen tog jag en lite längre promenad tillbaka, och tog en titt i några affärer längs soliga Wilshire boulevard.





































På Wilshire blvd ligger Great labels som säljer vintage med märken som Prada, Diane von Furstenberg, Missoni, Chanel m.m. Väldigt välsorterat och jättebra priser.




























Härligt med blå himmel & palmer.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...