Thursday, March 24, 2011

Starbuckstanter.

De senaste dagarna har bestått av att leta möbler, leta möbler och leta möbler. Just nu har jag haft mycket plugg att fixa med och eftersom vi inte har något internet i den nya lägenheten (vilket förhoppningsvis ska fixas idag) så börjar jag mina dagar med frukost och kaffe på Starbucks endast på grund av deras gratis wifi. Annars finns det mycket annat man kan göra där med, som att störa sig på hur få strömuttag det finns i förhållande till datorer på det stället. Igår (och idag) satt två tanter där i varsin fåtölj med sina strömsladdar ikopplade. Den ena tanten läste tidningen, och hade gjort det så länge jag suttit där. Eftersom jag bara hade ett par minuter kvar på mitt batteri så frågade jag snällt om jag fick koppla in min sladd ett tag. Den ena tanten,som faktiskt använde sin dator, sa att det tyvärr inte gick eftersom hon inte heller hade så mycket batteri. Fair enough, tänkte jag. För hon använde ju faktiskt datorn. Men den andra, som satt och läste tidningen tittade på mig och sa samma sak.
Och idag, satt de där igen de där tanterna. Och gissa om hon läste tidningen idag med och hade datorn ikopplad?
Ja jag vet, det är inte hela världen men det här är vad för mycket koffein och inget internet hemma gör med mig. Jag blir lättirriterad.
Så nu sitter jag på puben i kvarteret istället där jag får gratis påfyllning på min cola och har hela fyra strömuttag för mig själv. What more do you need?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...