Monday, July 11, 2011

Camarillo

I helgen tog vi bilen upp till Camarillo för att gå på en fest hemma hos några vänner. Det var Camarillo fiesta samma helg så vi passade på att ta en drink på en italiensk restaurang och spana lite på folk innan vi åkte till festen.







































En tant vid bordet bredvid tyckte att vi var fina och uppklädda och frågade om hon fick ta en bild på oss. "Eh, javisst", sa vi. Kanske inte så konstigt att vi ser lite stela ut. Det är inte varje dag någon frågar om de får ta en bild på en.

























Sedan frågade hon var vi kom ifrån och vi förklarade att vi precis flyttat till Santa Monica från Sverige, men att Mattias bott i London, därav hans dialekt. Hon sa att hon aldrig varit i Sverige, eller jo förresten, hon hade mellanlandat där en gång i Zürich. Vilken fantastisk flygplats det var, Zürichs flygplats alltså. "The swedish people should come here and teach americans how to organize the airports. Everything went so quick and smoothly," sa hon. "Hehe" och "mmhmm", sa vi. Visste inte riktigt om vi skulle spela med eller förklara det uppenbara för henne. Vi gjorde ingetdera. Drack snabbt upp våra drinkar och sa hejdå och gick därifrån.
Sedan vidare till festen där jag pratade med en kille och förklarade vad vi just varit med om på restaurangen. Vissa tror att Sverige och Schweiz är samma land, sa jag och skrattade. "Det är inte samma land alltså?," frågade han. Jag trodde att han skojade. Läser de inte geografi i det här landet? Men han skojade inte, och jag mådde lite dåligt över att jag skrattat åt honom, men han sa i alla fall att det var bra att jag förklarat läget för honom. Man kanske skulle satsa på en karriär som geografilärare här.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...