Wednesday, February 8, 2012

Shoop's deli


























It only took me a year, but now I've found the best european shop in LA. It's called Shoops and it has a lot of the stuff that I missed from home. Not that I go around missing herring and swedish baking syrup all day long, but at least now I know where I can get it. One thing that I actually have missed is this chocolate from Fazer with peppermint in it. And salt licorice of course. We spent about twenty minutes in there, just pointing out all the stuff we saw. It was like they had collected all the good stuff from Swedish grocery stores and put them all in this little shop in Santa Monica.

Det tog bara ett år innan jag hittade den, men... det var väl värt väntan. Jag talar om den lilla europeiska affären på Main street i Santa Monica vid namn Shoop's. Deras hemsida är inte mycket att hurra för men butiken... Vi hittade en hel del saker som vi saknat hemifrån. Kanske inte riktigt så att jag gått runt och saknat pärlsocker, sill och hederlig svensk sirap, MEN nu vet jag var jag har det i alla fall. Och det känns skönt. En sak som jag har saknat är den här chokladen från Fazer med Mariannebitar i. Och saltlakrits såklart. Vi var där i säkert tjugo minuter och det lät ungefär såhär: "Titta! Herbamaresalt", "Titta! Västerbottensost!", "Titta! Marabouchoklad" Ja, ni fattar... de har hur mycket som helst av allt. Som att samla guldkornen från de svenska affärerna och trycka in dem i en liten hörna i en butik i Santa Monica.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...