Wednesday, January 11, 2012

Historian om det lilla fula bordet

Det hela började när jag kom hem från Sverige i somras. Mattias hade varit på Salvation army och köpt med sig ett litet bord hem. Det har tre ben och är rakt på ena sidan så att det kan stå mot väggen. Han hade ställt det utanför vår ytterdörr. Vad i hela världen är det?, sa jag. Jag fattade inte varför han hade köpt ett litet träbord och ställt det utomhus. Dessutom var det rödbrunt och inte speciellt snyggt. Det fick i alla fall flytta in, och har stått bredvid ytterdörren sedan dess. På nåder.
Vi har funderat på om vi ska ha kvar det, och hur vi i så fall ska måla det. Vi köpte tre små kaktusar, och jag har försökt hitta tre små krukor utan framgång. Så det har sett ganska sorgligt ut, det lilla fula bordet med tre kaktusar i plastkrukor. Men förra helgen tog vi tag i det. Bestämde att bordet skulle bli svart, gärna lite blankt, och så sprayade jag det med svart sprayfärg. Hur enkelt som helst! Vi tog en runda på Third street promenade i fredagskväll, och Mattias hittade den här fina krukan, som alla tre kaktusarna fick plats i. Score!


























Kaktusarna kommer från Ikea och krukan från Anthropologie.

2 comments:

  1. Haha, well done! Var det inte Mattias och Mathias (har ingen aning om de stavar olika) som släpa hem en massa möbler från gatan i sin lgh i London??

    Snyggt blev det ivf. :)

    ReplyDelete
  2. Snyggt! Ibland måste möbler och grejer stå till sig innan man vet vad man ska göra med dem!
    /Cecilia

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...