Friday, January 6, 2012

Roadtrip

Ledsen att jag bloggat så dåligt den här veckan. Dels har jag varit sjuk, vilket jag fortfarande är, och jag har  dessutom jobbat. När jag inte jobbat har jag mest sovit och läst.
I måndags var det sådär sjukt varmt som det varit hela veckan. Igår var det t.ex. 27 grader varmt i Santa Monica. Jag klagar inte, det är bara det att man blir så förvirrad. Det är ju januari, och man tror att man ska ta på sig en jacka och strumpbyxor till kjolen, men så kommer man ut och det är varmare än det var i juli. Grejen är att ingen LA-bo verkar plocka fram sommarkläderna heller. Det är som att alla här har någon slags extra garderob för plagg man tar på sig när det är vinter, men 27 grader varmt. Och ingen verkar svettas heller. Jag får nog jobba lite på min LA-look tror jag för jag tycker att jag antingen alltid fryser eller svettas.
I alla fall, i måndags tog vi bilen till Malibu i det fina vädret.
Ser ni? Himlen, havet, solskenet... Så vackert.
























Kompisar


























Som ni ser så var det full action på stranden med folk som solade och badade.























 Jag - klädd för svensk höst, och Knuckles som inte ville ens doppa sina små tassar i vattnet. Bra team.

















































Sen begav vi oss hemåt igen.

På motorvägen stod en bil i lågor.



5 comments:

  1. Går bilen bra? Är ni bortom Malibu lr på St Monica-sidan? Härliga bilder iaf. Förutom bilbranden.

    ReplyDelete
  2. Yes, bilen går jättebra. Vi är riktigt nöjda, förutom att den är vit kanske.. Första bilden är tagen i Santa Monica, de andra i Malibu.

    ReplyDelete
  3. Underbara bilder - ja förutom den sista som ser ganska läskig ut - härligt att det redan nu är så varmt. Här snöar det. Det är okej, släpp fram skadeglädjen, det hade jag gjort. :)

    ReplyDelete
  4. Ja, det är ovanligt varmt nu tror jag. Men det är härligt! Men snö är ju också mysigt.. på sitt sätt.. ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...