Friday, January 13, 2012

Warrior meal







































Igår var jag ute och storhandlade. Och eftersom de tre affärerna jag brukar handla mat på alla är bra på olika produkter så blev det en runda på alla tre. Först ut var Wholefoods. Eftersom jag inte ätit någon lunch tänkte jag köpa en protein bar att äta i bilen. Inne på Wholefoods stod en kille från företaget Core foods stod och skar upp rutor av sina produkter. Jag gick fram och provade en ruta av produkten på bilden ovanför. Han berättade att barerna är gjorda av organiska ingredienser från lokala gårdar. De innehåller ingen gluten och inga sötningsmedel. Jag köper ganska ofta proteinbarer från andra märken men de innehåller ofta antingen socker eller honung, och är inte speciellt färska. Core foods produkter, däremot, innehåller bara färska råa ingredienser som inte tillagats, raw food alltså, utan tillsatser. Dessutom innehåller de 18 g protein! Jag nappade direkt. Det var verkligen den godaste bar jag ätit. Det märktes att alla ingredienser var färska och att det enda de gjort var att blanda dem. Den ska inte ätas som ett mellanmål, utan snarare som ett substitut för ett mål om man kanske inte har tid att äta frukost, eller som jag, inte åt någon lunch.
Visst, det kanske är billigare att göra egna barer (hur man nu gör det?) men när man inte hinner äta frukost, eller lunch en dag så kan det ju vara bra att slänga i sig en sån här. Mycket bättre och nyttigare för kroppen än att ta en cheeseburgare i bilen, eller kanske helt hoppa över att äta. Dessutom tycker jag att det är kul med företag som har en hälsosam filosofi, och verkligen tror på sin produkt.
Här kan man läsa mer om Core foods och deras produkter och filosofi: http://www.corefoods.com/

3 comments:

  1. I like your blog Hannah, keep it up!

    ReplyDelete
  2. Jag har ett gott recept på egengjorda Power bars.
    Sätt ugnen på 175 grader.
    Mixa;
    1 dl kokos
    1 dl solroskärnor
    1 dl pumpakärnor ( Bra för gubbar för att förhindra prostata.) :)
    2 dl havregryn
    2dl russin
    2-3 äggvitor.
    Platta ut den kletiga degen på ett bakplåtspapper, delas i lagom stora bitar med kniv.
    in i ugnen i 15 minuter.
    Sen när de svalnat, är det bara att bryta loss en bit och njuta.
    Lycka till!

    ReplyDelete
  3. Tack mamma. Ska prova! Men grejen med de här barerna är ju delvis att de inte är tillagade överhuvudtaget, alla ingredienser är helt färska.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...