Sunday, May 6, 2012

Smoothie


























I started to make smoothies in the mornings because I think it's delicious, and because M doesn't eat breakfast so I figured that if I make him a smoothie he can drink it in the car on the way to work.
This is how I make my breakfast smoothie for two:
1 banana
Juice from 1 lemon
150 ml coconut water
4 tbsp ground flaxseed
4 tbsp protein powder
1 handful kale
frozen berries/fruit, I usually mix blueberries, strawberries, mango or raspberries

It might sound weird with kale in the smoothie, but I promise you can't taste it but you get all the goodness from it.



Jag började göra smoothie på morgonen dels för att jag tycker att det är jättegott själv, och dels för att M aldrig äter frukost så jag tänkte att en smoothie kan han ta med sig och dricka i bilen påväg till jobbet. Såhär brukar jag göra min frukost smoothie (recept för två pers):
1 banan
Juice från 1 citron
ca 1,5 dl kokosvatten
4 msk krossade linfrön
4 msk proteinpulver
1 stor näve grönkål
frysta bär/frukt, jag brukar blanda blåbär, hallon, mango eller jordgubbar


Det kanske låter äckligt med grönkål i smoothien, men jag lovar att du inte kommer känna någon smak av den samtidigt som du får i dig alla nyttigheter!


4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...