Thursday, September 15, 2011

Rent the runway

I USA finns ett företag som heter Rent the runway. Deras företagsidé går ut på att hyra ut dyra designerkläder till en kund, som betalar en avgift för att få ha plagget ett par dagar, och sedan skickar man helt enkelt tillbaks det till företaget igen. Säg till exempel att jag ska på ett bröllop, och kanske inte vill punga ut 500 dollar för drömklänningen som jag ändå bara kommer använda den kvällen, då kan jag istället hyra den för 70 dollar och slippa nöja mig med en halvdan klänning. Jag får beställa en extra storlek gratis, och dagen efter bröllopet postar jag bara tillbaks den - otvättad, för kemtvätten står de också för. Miljövänligt och smart. Det enda problemet uppstår väl egentligen om plagget är så fint att det blir svårt att skicka tillbaka...
Ett liknande företag finns i Stockholm - Sabina and friends heter det.

3 comments:

  1. Ja, hur många gånger har man egentligen råd att köpa en ny klänning bara för 1 kväll? Låter som en superidé! Hur mår lilla Beans? Min syster har 2 frallor och Beans ser nästan ut som hennes äldsta fralla Castro och vad du skriver så är dom mer än lika till sättet (fiser, snarkar m,m)!

    ReplyDelete
  2. Beans mår bra tror jag. Vi passar henne inte för tillfället, men hon brukar vara glad och gosig! Så mysigt med en fralla.

    ReplyDelete
  3. Så himla smart! Plånboksvänligt och miljövänligt. Blir ju inte bättre.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...