Monday, September 12, 2011

Trötter

Jag ligger i soffan och slappar. Känner mig helt slut faktiskt. I lördags jobbade jag till klockan  halv tolv på kvällen. Mattias skulle komma och hämta mig tolv egentligen, men vi slutade tidigare så jag ringde honom och men hans telefon var avstängd så jag lämnade meddelande och sa att jag åkte hem. Jag fick skjuts hem av en kollega. När jag kom hem var det låst och ingen hemma, och jag insåg att jag glömt mina nycklar hemma.. Jag försökte ringa igen, och smsade, men kom inte fram. Jag visste att han skulle kolla på en rugbymatch som började klockan elva, så jag gick till puben för att se om han var där fortfarande. Vakten kollade på mitt leg, och sa: "Ah, Sverige. Du missade precis en svensk kille som var här innan." Det var Mattias såklart. Jag gick hem igen och satt och väntade utanför och klockan halv ett ringde det äntligen! Då hade stackaren suttit och väntat utanför mitt jobb i en halvtimme, medan jag suttit hemma och väntat.
Sen var jag uppe i varv så jag kunde inte sova, utan satt uppe och kollade på rugbyn till klockan halv tre. Sedan ringde väckarklockan 7 igen eftersom jag skulle jag på en kurs klockan 8 på jobbet. Hem igen och sova ett par timmar, och sen jobbade jag igårkväll igen till klockan tio. 
Så nu ligger jag här och funderar på allt jag borde göra här hemma men som jag inte orkar göra just nu... 


























2 comments:

  1. Stackars dig! Vad jobbigt det lät.

    ReplyDelete
  2. Ja, det var det men nu har jag repat mig lite i alla fall :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...