Friday, July 13, 2012

A cheesecake dream

Last week we went to Dana point to have dinner with some friends and I said that I could bring dessert. I love to bake and it's always fun to try out new recipes that sound delicious. This recipe wasn't new though. In fact my husband made this Jamie Oliver cheesecake for another dinner party we went to a couple of months ago. It was so good when he made it that I wanted to give it a try myself. The funny part about the time M made this cake (sorry M, but it is funny) was that he actually went out and bought a whole coconut because the recipe said to put shredded coconut in the meringue topping. I don't know about you guys, but last time I checked it was pretty easy to buy shredded coconut in any grocery store. And you probably have done it a hundred times or so, especially if you're from Sweden and grew up making kokosbollar... Haha. Anyways, his cake was delicious! You can find Jamie's recipe here if you want to try it out.

Förra veckan var vi i Dana Point och åt middag med några vänner. Eftersom jag älskar att baka och testa nya recept så sa jag att jag kunde ta med efterrätt. Det här receptet är dock inte nytt. Mattias bakade den här Jamie Oliver-cheesecaken (kan man säga så? Antagligen inte.) för ett par månader sedan när vi skulle på en annan middag. Den blev så god att jag ville testa receptet själv. Det roliga med den gången när M bakade den (förlåt M, men det är roligt) är att han faktiskt gick ut och köpte en hel kokosnöt eftersom det stod i receptet att man skulle ha riven kokos i marängtoppingen. Jag vet inte vad ni tycker, men jag har för mig att det är ganska lätt att köpa en påse riven kokos i nästan vilken mataffär som helst nuförtiden. Det bör man kanske veta, speciellt om man är svensk och spenderade stora delar av sin barndom i köket och bakade kokosbollar... Haha. Hans kaka var i alla fall hur god som helst. Här hittar du receptet om du själv vill testa!


3 comments:

  1. Han kanske ville göra get lite mer lyxigt genom att själv rita kokosen? ing a halvfabrikat

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...