Saturday, December 3, 2011

Igår

Igår var vi i Hollywood. Först lite shopping och strosande på The Grove och Farmers market. Sedan hämtade vi upp Mattias på jobbet och åkte till Chateau Marmont.
Eftersom jag inte lagt in bilderna från igår på datorn så bjuder jag på två av Mimmis iphonebilder istället.
The Grove alltså, där pratar vi julhype. Julgranar och julbelysning och tomten och hans renar hängandes i luften, fejksnö (vi satt inne på en restaurang när ted säger: "Va? Snöar det?", men naturligtvis var det bara fejksnö som virvlade utanför) och tomtens hus med köande småbarnsfamiljer utanför. Och så vidare. Dessutom hade Mac ett event för att lansera deras nya sminkkollektion. Man skrev upp sig på en lista och sedan ropade de upp ens namn, och då fick man gå upp på ett podium och bli sminkad. Vi kunde inte stå emot, jag och Mimmi, och det blev faktiskt jättefint. På podiumet fanns även en isrink med Lady Gaga-liknande modeller som åkte runt runt runt på isen.










































































Jag tycker att det blir lite mycket ibland med den här hypen. Det känns redan som att julen har varit, eller i alla fall som att den hållt på i 2 månader redan. Om julen är kommersiell i Sverige så vet jag inte vad man ska kalla det här.
Nu har Mimmi precis lyft mot Sverige igen, och strax landar nästa gäng. På allvar alltså. Men nu ska jag iväg till jobbet!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...