Monday, December 19, 2011

Lite helg..

Jaha, nu var det måndag igen och jag ska strax iväg till jobbet. Tänkte visa några bilder från helgen.
Mattias har lagat Huevos Rancheros, igen, och det var supergott!


























Vi tog en kvällspromenad längs min älskade Abbot Kinney boulevard. Det var så vackert upplyst med alla ljus i träden och butikerna. Vi gick förbi den skandinaviska affären Huset där det bjöds på svenska kanelbullar. De säljer för övrigt en hel del fina saker, som t.ex. mina favoriter Day och By Malene Birger, blandat med heminredning från Marimekko och Iittala.
Sedan stannade vi till på ett kafé som jag gått förbi många gånger och tänkt att det ser fint ut, men aldrig gått in. Intelligentsia heter det, och de har så gott kaffe. Utöver kaffet så är det ett snyggt kafé som bryter av mot alla trista kaffekedjor som det kryllar av, och dessutom kan man sitta ute på deras lilla uteservering. Påminner lite om Viktoriapassagen i Göteborg. Fast mycket bättre. Missa inte!








































Sen gick vi på bio och såg Tom Cruise klättrandes och svingandes på världens högsta byggnad Burj Khalifa i Mission Impossible 4 Ghost protocol. På Imax, så att det nästan kändes som att jag också klättrade på den där byggnaden. I sandstorm dessutom.. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...