Thursday, December 8, 2011

Waterloo & City







































I tisdags var jag och Mattias på middag på gastropuben Waterloo & City i Culver city. Om man verkligen anstränger sig så kan man inbilla sig själv att man sitter någonstans i London och äter en chicken pot pie, eller en Beef Wellington. Mysig pubinredning, lagom högljutt och supergod mat.
Min förrätt - ruccola, grillade päron, rostade mandlar och parmesan.

























Mattias förrätt - roasted beets salad with panini.
























Mattas fick in pork chops till huvudrätt.






































Men det allra godaste var nog min gnocchi with lamb cheek ragu.

























Resterna av min förrätt åkte med hem i en liten box som blev lunch dagen efter. Efterrätten skippade vi, istället hoppade vi in i bilen och jag var överlycklig över att äntligen få sparka av mig mina röda pumps som höll på att ta livet av mina fötter.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...