Tuesday, December 13, 2011

Tom

Igår när jag var hemma lyssnade jag på Pandora, som är en musikapplikation där man kan göra egna "radiokanaler" (fy vad jag ogillar människor som sätter saker inom situationstecken hela tiden "så att säga", speciellt när de gör de i luften medan de pratar. Nu gör jag det själv..). Var var jag? Jo, radiokanaler. Du kan alltså skriva in en låt eller ett band, och så spelar Pandora låtar som är i samma stil som bandet eller låten. Jag skrev in Fleetwood Mac. Tre gånger kände jag igen låten och tänkte, vem har gjort den här, svinbra ju. Alla tre gångerna stod det Tom Petty. Tom Petty? Jag vet inte om jag är helt efter alla andra som inte har lyssnat på honom innan. Han är ju jättebra! Så nu sitter jag här idag igen, fast idag lyssnar jag bara på Tom Petty. Jag gillar hur musiken får mig att känna mig. Som att jag är i 70-talets USA och njuter av att solen skiner en varm sommardag.


1 comment:

  1. Did you hear "Mary Jane's Last Dance"? I love that song.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...