Wednesday, August 17, 2011

Intervju





























Nyss hemkommen från en arbetsintervju och jag har precis tagit på mig något bekvämare och satt upp håret. Cyklade hem i värmen. Det blir inte mycket bättre av att jag häller i mig varmt kaffe nu. Det är så konstigt väder idag, klibbigt och varmt men ändå inte så varmt att man känner för att sola. Nere vid stranden var den disigt och molnigt, men ett par gator upp är himlen blå.
Det var en gruppintervju jag var på. Alla skulle berätta om sig själva inför gruppen, och sedan fick alla olika frågor man skulle svara på. Efter det berättade hon som skötte intervjun om själva företaget och vi fick ställa frågor. Sedan skulle alla välja ett plagg som man skulle försöka sälja till intervjuledaren.
Brukar man ha sådana intervjuer i Sverige?
Jag tyckte att det var ett bra sätt att hålla intervjuer på, även om man kanske vill ha ett par minuter utan de andra deltagarna också. Det blev liksom lite mer avslappnad stämning än när man sitter ensam på en intervju och blir bombarderad med frågor.
Nu ska jag ta och göra en omelett till lunch!

5 comments:

  1. Jag håller tummarna för att du får jobbet!

    ReplyDelete
  2. sv: haha jepp, det stämmer! :D

    ReplyDelete
  3. Bra jobbat! har aldrig hört talas om intervju på det sättet! Själv hade jag blivit totalt nervös, tror jag. Föredrar att bli bombarderad med frågor.. :)

    ReplyDelete
  4. Ja, det var lite märkligt.. men ganska avslappnat tycker jag!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...