Monday, August 8, 2011

Söndagsbrunch

Igår (och dagen innan med) blev jag serverad brunch av min käre man. Jag behövde inte röra ett finger. Han är så gullig min Mattias.
I alla fall, det han lagade heter bubble & squeak och är det bästa och godaste sättet att göra sig av med potatismos som blivit av sedan middagen dagen innan. Man blandar potatismos med någon grönsak, vi brukar använda någon form av kål. Igår hade vi brysselkål. Sen plattar man ut det i stekpannan och steker det tills det får en krispig yta, då blandar man runt det i stekpannan och plattar ut det igen. Och igen och igen. Ja ni fattar, tills det är krispigt här och där. Jag tror att man brukar steka moset i ca en halvtimme sammanlagt. Sedan serverar man det med ett stekt ägg på toppen och gärna bacon eller korv och senap till. Mattias serverade det med grillad sparris med riven parmesan, bacon och dijonsenap. Så gott! Ni måste prova det.


































































1 comment:

  1. Mums, maste testa! Alskar allt med potatis (som en typisk svensk;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...