Friday, August 26, 2011

Plus och minus

Jag håller på att städa lägenheten. Satte precis igång med dammsugningen, och återigen blev jag påmind om hur mycket jag avskyr vår dammsugare. Den är hemsk, och varenda gång jag använder den blir jag på dåligt humör. Arg rentutav. Den är tung, otymplig och framförallt extremt högljudd! Och ja, jag vet att dammsugare brukar låta endel, men den här är i en klass för sig. Att den dessutom sprätter runt skräpet istället för att dammsuga upp det är bara grädden på moset. Det lustiga är att när vi köpte den så var en av de listade fördelarna med den här modellen att den är extra tyst. Ja, om man tycker att en borrmaskin är tyst så kanske det stämmer.






































Jag förstår mig inte alls på den här amerikanska (?) dammsugarmodellen heller, men det kanske kommer. Ironiskt nog heter den ju Eureka, så jag kanske får en aha-upplevelse snart.
Dagens plus står min man för. Igår var min första dag på jobbet, och när jag hade slutat jobba,ringde jag honom för att kolla var han var. Han var precis utanför mitt jobb och frågade om jag ville ta en öl på baren bredvid. Mina fötter gjorde hemskt ont, så jag ville inget annat än att sätta mig ner. Vi tog varsin öl på uteserveringen och åt vietnamesiska vårrullar, och fastän klockan var över åtta på kvällen så var det varmt ute.
När vi sedan kom hem så hade han varit och handlat mat, tänt ljuset i lyktan vi har på vår lilla uteplats och köpt blommor till mig. Både rosor och en annan blomma som jag inte vet vad den heter.




































3 comments:

  1. Skriv inte sånt där! Nu ser jag hellt kass ut ju! Hayley är inte glad =)

    Saknar er! /D&H

    ReplyDelete
  2. ha ha...ingen rolig dammsugare det där! Man förlorar ju själva vitsen med att man gör den stora uppoffringen att jaga runt och försöka få upp alla dammbollar.
    Snäll man som köper blommor!
    Kraaaam

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...